TPA LS VIEŠOJO SAUGUMO TARNYBOS POSKYRIS APLANKĖ ESTIJĄ

2008 m. balandį buvo įkurtas Tarptautinės policijos asociacijos Lietuvos skyriaus Viešojo saugumo tarnybos poskyris. Taigi, 2023 m. balandžio 10 d. poskyrio jubiliejinis 15-asis gimtadienis buvo paminėtas leidžiantis į kelione į Saaremaa salą, Estiją.

Balandžio paskutinį savaitgalį į kelionę susirinko gausus būrys VST poskyrio narių ir, kaip visuomet, prisijungė draugai iš kitų TPA Lietuvos skyriaus poskyrių: Vilniaus, Trakų ir Policijos departamento.

Keliavę visą naktį anksti rytą pasiekėme Estiją ir iš Virtsu uosto keltu kėlėmės į Muhu salą. Nors orų prognozės žadėjo lietų, diena išaušo šilta ir saulėta, ypač tinkama kelionei gamtoje. Pasivaikštinėjome po senąjį Koguvos etnografinį kaimą, pasigrožėjome šalia kelio stovinčiu seniausiu salose – Eemu vėjo malūnu. Väinatamm užtvanka/pylimu pasiekėme didžiausią Estijos archipelago salą – Saaremaa.

Aplankę Angla malūnus, skanavome ruginės duonos, su žolelių sviestu ir arbata. Estė muziejaus darbuotoja papasakojo malūnų ir salos gyvenimo istoriją. Toliau žvalgydamiesi po salą, ažpiūrėjome Kalio meteoritinį kraterį – unikaliausią vietą, suformuotą daugiau nei prieš 2000 metų nukritusio meteorito.

Senojoje Saaremaa salos sostinėje – Kuressaare mūsų laukė gidė lietuvė, kuri  palydėjo mus į Vyskupų pilį, geriausiai išsilaikiusią viduramžių pilį Baltijos šalyse,  papasakojo salos ir pilies istorijas.

Vėlai vakare pasiekėme žemyninę Estijos dalį ir nakvynės vietą – Haapsalu kurortinį miestelį, XIX amžiaus viduryje tapusį imperatoriškuoju kurortu, ant Baltijos jūros kranto (Haapsalu įlanka).

Ankstų rytą saulėtekį pasitikome ant jūros kranto ir prieš išvykdami dar spėjome apžiūrėti dar iš sekmadienio miego nepabudusį kurortą.

Dulkiant lietui ir pučiant stipriam vėjui, nuvykome į Paldiski – buvusią vieną didžiausių povandeninių laivų bazių Baltijos jūroje ir  Suomijos įlanka grožėjomės nuo stataus 35 m aukščiau jūros lygio esančio Pakri Kalkmenio šlaito. Prieš paliekant Estiją, dar spėjome nukeliauti iki antro pagal dydį Estijoje Keila Joa krioklio, kur vanduo krenta 6 metrus žemyn.

Kelionė buvo pakankamai tolima ir labai intensyvi, o jos metu nuveikėme ir pamatėme daugiau, nei buvome suplanavę. VST poskyris gimtadienį paminėjo kelionėje su draugais, ir kaip dera per gimtadienį – buvo gausu žaidimų, viktorinų, dainų, bičiulių pašnekesių ir juoko. Dar nespėjome pasiekti Lietuvos ir atsisveikinti, o jau gimė naujos būsimos kelionės kryptis ir maršrutas. Tikimės, kad dar šiais metais VST poskyris ir vėl kvies draugus kelionei.