Viešojo saugumo tarnybos poskyris sukvietė draugus nukeliauti į kalėdinę Krokuvą

Gruodžio 16 d. į jau tradiciškai Viešojo saugumo tarnybos poskyrio organizuojamą kelionę susirinko šešių Tarptautinės policijos asociacijos Lietuvos skyriaus poskyrių keliautojai: Viešojo saugumo tarnybos (VST), Policijos departamento, Vilniaus, Kaišiadorių, Prienų ir Utenos poskyrių.

Kelionės tikslas – Krokuva, Zakopanė ir Velička. Vietomis už autobuso langų matomą pūgą tirpdė šiltas ir draugiškas bendravimas, naujos pažintys, žaidimai ir juokas.

Senojoje Lenkijos sostinėje Krokuvoje aplankėme įspūdingą prie Vyslos upės įsikūrusį Vavelio architektūrinį kompleksą su  gotikine pilimi, Karalių rūmais, paminklu lenkų liaudies didvyriui T. Kosciuškai, bei Vavelio katedra. Iš vaizdingai ir įdomiai pasakojusios šios vietos paslaptis lietuvių kilmė gidės, lydėjusios mus po Katedrą, kurioje buvo karūnuoti beveik visi Lenkiją valdę karaliai, sužinojome ir pamatėme, kur kriptose palaidoti Lietuvos-Lenkijos valdovai, jų šeimos nariai, daugybė abiejų šalių istorijai nusipelniusių asmenybių. Įkopę į Katedros bokštą turėjome galimybę pamatyti patį didžiausią Lenkijos varpą, o prie jo prisilietę – dar ir sugalvoti norą, vildamiesi, kad jis išsipildys (juk Kalėdos stebuklų metas…).

Ekskursijos po apsnigtos ir apledėjusios Krokuvos senamiestį metu apžiūrėjome Turgaus aikštę, Švč. Mergelės Marijos baziliką, miesto rotušės bokštą, paminklą Adomui Mickevičiui, Jogailos universiteto kiemelį, Šv. Floriono miesto vartus, Barbakaną – miesto vartus saugojusį gynybinį įtvirtinimą.

Antrą kelionės dieną nuvykome į Lenkijos žiemos sostinę, garsiausią Lenkijos kalnų kurortą – Zakopanę. Pasikėlėme į Gubalovkos kalną, iš kur,  esant geroms oro sąlygoms, atsiveria nuostabi Tatrų, Gorcų, Pieninų ir Beskidų kalnų panorama. Tiesa, mūsų apsilankymo Zakopanėje dieną, snigo ir kalnus dengė rūkas, tačiau  kalnų snieguotus kontūrus visgi matėme. Vaikščiodami Zakopanės  žinomiausia tik pėstiesiems skirta Krupuvki gatve, mėgavomės  ryškiu kalnų gyventojų folkloro atspindžiu, įvairiai persipynusiais architektūriniais stiliais, miesto turguje uodėme gardžiausius vietos gamybos sūrių kvapus, ragavome ir mėgavomės.

Visos kelionėms metu lydėjo jausmas, kad esame tikroje Kalėdinėje pasakoje, su kalėdinėmis vaikų choro giesmėmis ir liaudies muzika Krokuvos senamiestyje vakare, su spalvingomis mugėmis, su karšto vyno, kvepiančio gvazdikėliais ir cinamonu, bei šventinių meduolių kvapais. Spindinčios Kalėdų eglutės, sniego pusnys, ledo varvekliai, tūkstančiai linksmai nusiteikusių turistų iš viso pasaulio tik stiprino artėjančių švenčių nuotaiką.

Trečią kelionės dieną, grįždami į Lietuvą, aplankėme jau 700 metų veikiančias 63-135 m gylyje esančiasVeličkos druskų kasyklas. Šias kasyklas jau XV a. lankė net patys Lenkijos karaliai. Kasyklų požemiuose grožėjomės pačiomis įvairiausiomis iš druskų padarytomis skulptūromis, išvydome iš druskų pastatytą koplyčią bei bažnyčią.

Kaip juokavo VST poskyrio pirmininkas Deividas, mūsų kelionės tikslas buvo pakilimai (1123 m aukštyje esanti Gubalovkos kalno viršūnė) ir nusileidimai (135 m gylyje esanti Veličkos druskų kasyklos turistinė trasa).

Per kelias dienas tiek daug pamatę, pajautę, išragavę, grįžome namo į Lietuvą  laukti Šv. Kalėdų ir, žinoma, kitų kelionių.